logo
PEGAS TOUR
CESTOVNÁ KANCELÁRIA
 
Zákaznícka linka
032/ 7440 350
 

DÔLEŽITÉ INFORMÁCIE

 
 
 
Poistenie

PEGAS TOUR je poistená v zmysle Zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov pre prípad úpadku cestovnej kancelárie. Garančný list UNION poisťovňa je uvedený na str. 7 tlačeného katalógu PEGAS TOUR, s.r.o. a na www.pegastour.sk. Zákon obsahuje aj nové podmienky poistenia a rozsahu služieb. V katalógu PEGAS TOUR používame slovo zájazd ako pre zájazdy autobusovou alebo leteckou dopravou, spojených cestovných službách v zmysle Zákona č. 170/2018 Z. z., tak aj pre ubytovanie so stravou alebo bez stravy, jednodňové akcie a iné služby, ktoré cestovná kancelária poskytuje. Odporúčame oboznámiť sa so znením zákona 170/2018 Z. z. a podmienkach zákonného poistenia cestovných kancelárií. Zároveň pri kúpe každého zájazdu si môžete uzavrieť cestovné poistenie poisťovne UNION poisťovňa, a.s. v nasledovnom rozsahu: poistenie liečebných nákladov a asistenčné služby v zahraničí • poistenie batožiny a oneskorené dodanie batožiny leteckou spoločnosťou a strata dokladov • poistenie všeobecnej zodpovednosti za škody • úrazové poistenie • poistenie storna (odstupné za zrušenie zájazdu) • poistenie nevydarenej dovolenky • poistenie zvýšených nákladov na spätnú prepravu • poistenie doprovodu • poistenie predčasného návratu a nečerpaných služieb • poistenie nákladov na cestu blízkej osoby poisteného • poistenie nákladov v prípade choroby dieťaťa • poistenie cestovných nákladov v prípade nepojazdného vozidla • poistenie meškania hromadného dopravného prostriedku • poistenie oneskoreného nástupu na zájazd • poistenie nákladov na technickú pomoc pri záchrannej akcii. Rozsah poistného je široký a cenovo veľmi výhodný, dôraz treba klásť aj na poistenie storna (odstupné za zrušenie zájazdu), ktoré je súčasťou cestovného poistenia. Preto odporúčame cestovné poistenie uzavrieť aj v prípade, ak máte niektoré z týchto poistných rizík už poistené v životnej poistke alebo v rámci platobnej karty. Európsky preukaz poistenca je vhodným doplňujúcim dokladom.

 
Ubytovanie

Na ubytovanie môžu nastúpiť len osoby (menovite) a domáce zvieratá (presný počet) uvedené na Zmluve o zájazde. Pri uvedenom nástupe na ubytovanie denne môže byť k dispozícii obmedzený počet izieb alebo apartmánov. V ponuke PEGAS TOUR nájdete rôzne hotelové i apartmánové ubytovacie zariadenia. Väčšinu ubytovacích kapacít navštevujú naši spokojní zákazníci už niekoľko rokov a samozrejme v katalógu a na internetovej stránke www.pegastour.sk nájdete i novinky, ktoré sme boli tiež preveriť osobne my resp. naši kolegovia. Označenie kategórie ubytovania v ponuke PEGAS TOUR pri hotelovom ubytovaní zodpovedá oficiálnemu označeniu v danej krajine, čo niekedy môže byť odlišné od slovenskej kategórie. Kvalita ubytovacej kapacity v rovnakej kategórii hotelov je rozlíšená hlavne cenou a polohou. V prípade, že ubytovacia kapacita by bola podľa slovenských zvyklostí ohodnotená menším počtom hviezdičiek alebo sa inak veľmi odlišovala od slovenských zvyklostí, v texte nájdete vyjadrenie k ubytovacej kapacite.

Pri ubytovacej kapacite rovnakej kategórie môže byť za názvom apartmánového ubytovania označenie SUPERIOR – znamená to vyššiu kvalitu danej kategórie. Taktiež niektoré hotely ponúkajú viacero typov izieb. Pokiaľ je v príplatkoch uvádzaná možnosť doplatenia napr. za izbu Premier Club, Superior a pod., treba brať na vedomie, že sa jedná o izby lepšie situované resp. vybavené. Ubytovacie komplexy častokrát tvorí hlavná budova hotela a jej priľahlé depandansy, pavilóny alebo bungalovy. Základom každého ubytovania sú dvojlôžkové izby, t.j. základné lôžko, každá ďalšia osoba je ubytovaná na prístelke. Prístelkou v hoteloch a v apartmánoch môže byť riadne lôžko, pohovka, rozkladací gauč (môže znamenať aj vysúvacie jedno lôžko, čo znamená, že obe lôžka nie sú v jednej rovine), rozkladacie kreslo alebo iný druh ležadla. Ak je v texte uvedené, že prístelky alebo postele sú vhodné pre deti do 15 r., znamená to, že lôžka sú kratšie a užšie ako bežné rozmery. Stáva sa, že v dvojlôžkových izbách s dvoma prístelkami sú v hoteloch a v apartmánoch poschodové postele. Detské postieľky pre deti do 3 rokov sú vo väčšine ubytovacích zariadení zdarma, ale ich počet je obmedzený, teda cestovná kancelária negarantuje ich pridelenie (pridelenie je plne v kompetencii ubytovacieho zariadenia), aj keď bola požiadavka klienta na detskú postieľku ubytovaciemu zariadeniu nahlásená. Pri pobytoch kratších ako 4 noci je v každej krajine bežne účtovaný v hoteloch príplatok cca 20 až 50 %. Rozloha izieb závisí v každom štáte od príslušných noriem, základ priestoru tvorí vždy dvojlôžková izba a prístelky alebo detské postieľky môžu byť dodané do izby rovnakej rozlohy, preto treba pri obsadení izieb viacerými osobami počítať so stiesneným priestorom.

Čoraz viac hotelov dopĺňa rozsah svojich služieb aj o tzv. jacuzzi – je to zväčša vírivková vaňa s hydromasážou, v niektorých hoteloch aj menší bazén s hydromasážami. PEGAS TOUR nezodpovedá za čistotu okolia ubytovacích zariadení a pláží, ani za stavebnú činnosť v strediskách. Vo výnimočných prípadoch pri nepriazni počasia sa môžu na plážach a v mori krátkodobo vyskytnúť náplavy rias, vodných tráv, medúz a podobne. Tieto skutočnosti sú zo strany cestovnej kancelárie neovplyvniteľné.

V Španielsku sú izby vo väčšine hotelov priestrannejšie, preto sú vhodné aj pre rodiny s deťmi, ktoré využívajú dve prístelky k základným lôžkam (výnimočne aj poschodová posteľ). Naopak v Chorvátsku, vzhľadom na menšie rozmery izieb, takmer žiadny cenovo výhodnejší hotel nemá možnosť ubytovania s dvoma prístelkami, avšak niektoré hotely ponúkajú pre rodiny s malými deťmi možnosť ubytovania jedného dieťaťa na prístelke a druhého dieťaťa do určitého veku bez lôžka so všetkými ďalšími službami alebo cenovo náročnejší typ tzv. rodinných izieb (môže byť aj iné označenie) so štyrmi posteľami, prípadne môžu ubytovanie tvoriť dve susediace dvojlôžkové izby, prepojené vnútornými dverami (viď popis ubytovania). Francúzsky balkón znamená priestrannejšie presklené dvere so zábradlím. U hotelov cenovo výrazne priaznivých, zväčša dvojhviezdičkovej a trojhviezdičkovej kategórie je uvedené v popise zariadenie starším nábytkom, čo môže aj znamenať príslušnú opotrebovanosť.

Jednolôžkové izby, napriek tomu, že je za ne zo strany hotelov účtovaný príplatok, sú obyčajne menšie, horšie situované, často bez výhľadu a bez balkóna. Jednolôžkové izby sú vždy na vyžiadanie. Zľava na dieťa je rozlišovaná podľa presného dátumu narodenia. V Chorvátsku väčšinou 1. dieťa je dieťa staršie. Cenovo výhodné obdobie pred a po sezóne prináša so sebou tiež riziko, že niektoré reštaurácie, diskotéky alebo obchody nie sú v prevádzke, plážový servis a delegátske služby tiež ešte nie sú resp. už nie sú v plnej prevádzke, prípadne majitelia ubytovacích zariadení z dôvodu nižšieho obsadenia ubytovacej kapacity obmedzia niektoré služby, napr. prevádzkovanie bazénov. Prideľovanie presných čísiel izieb, poschodí a pod. je v kompetencii hotelov resp. ubytovacích zariadení. V prípade ubytovania v apartmánoch nie je v uvádzaných krajinách určená kategorizácia, preto vyjadrenie v hviezdičkách slúži pre uľahčenie Vašej orientácie a je to názor našej cestovnej kancelárie. Ak je v apartmánoch uvádzaná miestnosť na spanie, znamená to, že sa jedná o menší priestor, väčšinou s oknom do vnútorného priestoru inej miestnosti v apartmáne. Všetky apartmány v ponuke PEGAS TOUR majú kompletne vybavenú kuchyňu chladničkou, sporákom resp. varičom, riadmi, príbormi.

V Taliansku u hotelov aj u apartmánov je bežné, že kúpeľňa spolu s WC je v jednej miestnosti a je priestorovo veľmi stiesnená, v cenovo priaznivejších ubytovacích zariadeniach môže byť sprcha namontovaná len v stene. Ak je pri popise ubytovania v apartmánoch uvedené, že sa jedná o rezidenciu, znamená to, že môžu byť poskytované aj služby recepcie, prípadne ďalšie služby.

V apartmánoch v Taliansku, kde v cene nie je zahrnutá aj posteľná bielizeň, je potrebné vziať si posteľnú bielizeň so sebou, prípadne v niektorých apartmánoch sa dá prenajať za poplatok. V severnej časti Talianska sa môže stať, že v apartmáne pre určitý počet lôžok (hlavne pri apartmánoch viac ako 4 lôžka) sú zahrnuté do celkového počtu lôžok aj postele, bežne označované ako prístelky. V bazénoch je nutné používať kúpaciu čiapku. V Taliansku je tiež povinné dodržiavať zákonom stanovenú tzv. siestu t.j. popoludňajší čas oddychu medzi cca 12.30 hod. až 16.00 hod. V tomto čase je tiež zákaz kúpania v bazénoch. V oblasti Rimini sú v ponuke hotely aj cenovo veľmi výhodné, i keď majú rovnaký počet hviezdičiek ako hotely cenovo náročnejšie. Cena je naozaj veľmi priaznivá, hotely sú však zvyčajne staršie, s jednoduchšou a jednotvárnejšou stravou. Verejné pláže sú označené a voľne prístupné a sú v rôznych častiach letoviska, odporúčame kvôli pohodliu si na mieste zakúpiť aj plážový servis. V niektorých častiach Talianska je v cenách ubytovania zahrnutý aj plážový servis, ktorý tvorí zvyčajne jeden slnečník, jedno ležadlo a jedno kreslo alebo ich kombinácie. Začiatok i koniec služieb na pláži závisí od miestnych spoločností, každý rok môže byť rozdielny a vo veľkej miere závisí od návštevnosti strediska, počasia a miestnych predpisov. Vo väčšine letovísk sú zriadené aj samostatné pláže pre psov.

Pri ubytovaní v apartmánoch je povinnosťou hostí vynášať pravidelne smeti počas i na konci pobytu a zanechať apartmán v pôvodnom čistom stave.

V Španielsku sa jedná prevažne o hotely veľkokapacitné. Niektoré hotely môžu pozostávať aj z viacerých budov (hlavná budova, depandansy, apartmánová časť) a cena pri ubytovaní v ktorejkoľvek časti hotelového komplexu je rovnaká, ak nie je uvedené inak. V Španielsku je bežné, že dobrý 3*** hotel má rovnakú alebo vyššiu kvalitu ubytovania i služieb ako štandardný 4**** hotel.

Vo väčšine hotelov sú na chodbách položené koberce, ktorých účelom je tlmenie hluku. Pri poznávacích zájazdoch sa stáva, že hotely vo vnútrozemí majú spravidla vyššiu úroveň ubytovacích služieb ako hotely v letoviskách pri mori.

Ak je parkovacie miesto zahrnuté v cene ubytovacej kapacity, je pre každú izbu alebo jeden apartmán rezervované parkovanie len pre jedno auto (ak nie je uvedené inak).

Ponuka pobytov pod názvom NO NAME napr. u apartmánov v Chorvátsku znamená, že je cenovo priaznivá, garantovaná je vzdialenosť od mora a štruktúra ubytovania apartmánov, prípadne presnejšie stredisko. Názov apartmánov sa klient dozvie priamo na mieste, prípadne aj skôr. Ponuka hotelov pod názvom typu FORTUNA napr. pri hoteloch v Taliansku znamená, že je cenovo najvýhodnejšia, garantovaná je vzdialenosť od mora a typ izby a niektoré služby. Názov hotela a stredisko sa klient dozvie väčšinou tesne pred odchodom, prípadne až priamo na mieste. Ak je v ponuke uvedená izba s orientáciou na morskú stranu, znamená to, že z balkónov izieb je výhľad aj na more, ale môže byť obmedzený vysokým porastom stromov alebo zástavbou nižších zariadení pred hotelom resp. apartmánmi (hlavne z nižších poschodí).

Ak je u ubytovacieho zariadenia ponúkaný panoramatický výhľad, znamená to, že ubytovacie zariadenie alebo jeho okolie sa nachádza v miernom svahu resp. na vyvýšenom mieste a treba počítať aj s využitím schodov pri skrátení cesty od mora alebo s dlhšou cestou naokolo.

V niektorých, zväčša cenovo výhodných talianskych hoteloch a apartmánoch, môžu byť k použitiu aj tvrdené plastové poháre prípadne taniere. Takisto môžu byť na izbách kovové postele.

V oblasti Rimini v južnej časti sa hotely vo vzdialenosti cca 200 m od pláže nachádzajú v blízkosti železnice. Z dôvodu zvýšenej možnosti krádeží v prímorských letoviskách odporúčame počas neprítomnosti a v noci uzatvárať okná a dvere vo svojich ubytovacích zariadeniach, či už v hoteloch alebo v apartmánoch. V žiadnom prípade cestovná kancelária nezodpovedá za osobné veci klientov, ani v prípade krádeží. Počas neprítomnosti osôb v apartmáne resp. v hoteli je zakázané nechávať domáce zvieratá bez dozoru. Akékoľvek poškodenie zariadenia domácim zvieraťom je povinný majiteľ uhradiť na mieste. Z ubytovacích zariadení nie je povolené vynášať žiadne zariadenie alebo vybavenie mimo izby alebo apartmánu. Na balkónoch alebo terasách ubytovacích zariadení je zakázané grilovať alebo používať otvorený oheň. Fotografie z interiérov jednotlivých ubytovacích kapacít sú vzorové, jednotlivé vybavenie izieb sa môže líšiť (farebne, veľkosťou, zariadením, vybavením a pod.).

 
Stravovanie

V službách hotelov je väčšinou už v cenách zahrnuté aj stravovanie, ktorého presný rozsah je uvádzaný priamo v ponuke. Švédske stoly predstavujú bohatý samoobslužný výber z rôzneho sortimentu jedál. Pod bufetovým stravovaním rozumieme tiež voľný samoobslužný výber, ale z menšieho rozsahu ponúkaných jedál ako pri švédskych stoloch. Pod pojmom rozšírené raňajky rozumieme teplý nápoj, pečivo alebo chlieb, maslo, džem, saláma, šunka, syr alebo vajíčko. Kontinentálne raňajky sú servírované a znamenajú užší výber ako pri rozšírených raňajkách. All inclusive stravovanie sa uskutočňuje na báze plnej penzie a znamená väčšinou neobmedzený rozsah stravovania a konzumácie alkoholických a nealkoholických nápojov miestnej výroby (v každej krajine sú vybrané rôzne druhy nápojov) vo vyhradených priestoroch hotela alebo v bare pri bazéne a to vo vyhradených časoch. V každej krajine predstavuje all inclusive iný rozsah služieb a ich úroveň je neporovnateľná. Množstvá a sortiment stravy je plne v kompetencii hotela alebo reštaurácie a je prispôsobený miestnej i medzinárodnej kuchyni a záleží od kategórie a ceny ubytovacieho zariadenia. V Taliansku sú bežne raňajky v menšom rozsahu ako na Slovensku, Taliani, Chorváti, Slovinci a Španieli väčšinou nepodávajú na raňajky zeleninu ani ovocie. V cenovo najvýhodnejších hoteloch, hlavne v strednej a južnej časti Talianska môžu byť servírované sladké kontinentálne raňajky a jedálny lístok je menej rozmanitý, jedlá sa môžu opakovať, porcie sú zvyčajne menšie ako sme zvyknutí na Slovensku. Tiež môže ísť o u nás nezvyklé kombinácie jedál, príloh a hlavných jedál. Takisto sa môže stať, že sa používa jeden príbor aj pre predjedlá aj pre hlavné jedlo, teda príbory sa počas jedla neodnášajú. Pri raňajkách, aj keď sú formou bufetu, sa môže stať, že nie vždy sú všetky jedlá doplňované v neskorších stravovacích časoch. Zvlášť v Španielsku a v Chorvátsku v hoteloch pri stravovaní formou švédskych stolov je veľmi výhodné si priplatiť i obedy. Tieto je možné priplatiť vždy len za všetky osoby na izbe a na celý čas pobytu, nie jednotlivo alebo len na niektoré dni.

V Chorvátsku v prípade priplatenia si nápojov k polpenzii a doplatku za obedy, je potrebné priplatiť nápoje aj k obedu. Pri ubytovaní v apartmánoch je možné si v niektorých ponukách stravovanie aj dokúpiť. Väčšinou ide o stravovanie v blízkych reštauráciách resp. pizzériách. V niektorých stravovacích zariadeniach je možný výber z jedál resp. raňajky alebo šaláty môžu byť formou bufetu. Ak pri ponuke apartmánov nie je uvedená možnosť doplatenia stravovania vopred, v takom prípade je možné stravovanie len individuálne podľa osobného výberu v miestnych reštauráciách. Stravovacie služby začínajú v deň príchodu večerou a končia podľa rozsahu stravovania buď raňajkami alebo obedom. Nápoje k hlavným jedlám nie sú zahrnuté v cene (ak nie je uvedené inak) a ak sa nejedná o službu all inclusive. Ak je možné nápoje k jedlám vopred priplatiť, je táto povinnosť pre všetky osoby na izbe, nie na jednotlivé osoby. V prípade leteckej dopravy, kde sú časy príletov a odletov v skorých ranných resp. v neskorých večerných hodinách, je prvá resp. posledná služba riešená individuálne po dohovore s cestovnou kanceláriou resp. zahraničným partnerom. Pri pobytoch počas celodenných výletov je možné vymeniť teplú stravu za balíčky. Požiadavku na balíčky treba nahlásiť na recepcii hotelov vždy jeden deň vopred do cca 16 hodiny. U hotelových ponúk typu FORTUNA je stravovanie v Taliansku formou servírovaných jedál výberom z menu.

 
Špeciality talianskeho termálneho ostrova ISCHIA

Hlavná letná sezóna na talianskom termálnom ostrove ISCHIA začína v polovici apríla a končí v polovici októbra. Ostrov má kuželovitý tvar, od mora sa dvíha až po najvyšší bod Monte Epomeo, vo výške 798 m nad morom. Pre taliansky ostrov ISCHIA je charakteristické, že hotely sú umiestnené v prekrásnych tropických záhradách, v oázach kľudu, niektoré aj s panoramatickým výhľadom a pritom sú ľahko dosiahnuteľné všetky rušnejšie časti ostrova. Izby s balkónmi alebo terasami znamenajú rovnakú úroveň služieb ako izby bez balkónov. V niektorých hoteloch je možné balkón resp. terasu priplatiť. Dvojlôžkové izby s dvomi prístelkami sú vo väčšine hotelov možné na vyžiadanie, v niektorých hoteloch môžu byť aj poschodové postele. Tabuľky cenníkov sú väčšinou uvádzané pre dvojlôžkové izby s jednou prístelkou. Dostupnosť všetkých pláží, pamiatok, termálnych parkov i miest je bez problémov možná miestnymi turistickými, ľahko dostupnými i finančne nenáročnými autobusovými linkami. Doprava po ostrove je veľmi jednoduchá, autobusové spojenie veľmi ľahko orientovateľné a finančne prijateľné. Ležadlá a slnečníky pri hotelových bazénoch sú väčšinou zdarma, v prípade nám známych poplatkov sú tieto uvedené v cenníku ako príplatková služba. Pri stravovaní tiež platí pravidlo “iný kraj – iný mrav”; talianska kuchyňa je veľmi chutná, zdravá, ale samozrejme sa líši od slovenskej kuchyne, porcie sú menšie. Väčšina hotelov poskytuje večere formou viacchodového menu, a to výberom z dvoch druhov predjedla (cestoviny, polievka), z hlavného chodu (mäso, ryba, bezmäsité jedlo) a z dezertu (ovocie, zmrzlina alebo puding). Niektoré hotely ponúkajú šalátový bufet. Na ostrove ISCHIA sa neposkytuje stravovanie formou all inclusive v cenovo priaznivejších hoteloch. Každý návštevník talianskeho termálneho ostrova ISCHIA môže vyskúšať účinky termálnej vody a kozmetiky. Z viac ako 100 termálnych prameňov rôznej teploty pramení voda, ktorá poskytuje zdravie, úľavu a lieči choroby kĺbov, reumatizmus, bolesti chrbtice, tráviaceho ústrojenstva, hlasivky, gynekologické choroby, či ochorenia kože.

 
Autobusová doprava

Pri pobytoch PEGAS TOUR nájdete aj ponuku autobusovej dopravy. Presný popis vybavenia autobusu, plánované trasy, nástupné miesta a zakúpenie miesteniek uvádzame pri každom štáte samostatne (pri kyvadlových dopravách) na úvodných stranách. Rovnaké typy autobusov sú využívané aj pri poznávacích zájazdoch pri prepravách do štátov, kde nepremáva pravidelná kyvadlová doprava. Na prepravy využívame viacero dopravcov a zaraďujeme autobusy novšieho roku výroby. Vodiči počas dopravy dodržiavajú pravidelné bezpečnostné prestávky každé cca 4 hodiny, v prípade že autobus má zabudované WC, negarantujeme jeho používanie. Odchody sú z rôznych miest Slovenska, treba počítať aj s prepravou cez noc. Zvozovým vozidlom môže byť (podľa trasy) aj osobné auto, mikrobus alebo autobus inej cieľovej trasy, prípadne inej cestovnej kancelárie a trasa pri ceste tam a späť môže byť rozdielna. V niektorých prípadoch pri nástupoch a výstupoch v rôznych mestách Slovenska sa môže stať, že napr. v Trenčíne, na Zelenči alebo v Bratislave je potrebné prestúpiť do iného autobusu. Cestujúci v autobuse sú povinní dodržiavať prepravný poriadok a v plnej výške zodpovedajú za spôsobené škody na dopravnom prostriedku resp. za škody spôsobené spolucestujúcim. Na jedného cestujúceho je povolené do batožinového priestoru vziať so sebou 15 kg batožiny bežných rozmerov. Pri zmene cien dopravných nákladov vrátane pohonných látok môže dôjsť k úprave ceny prepravy o tzv. palivový príplatok.

Pri autobusovej doprave zabezpečujeme prepravu z jednotlivých nástupných miest na území SR do miesta ich pobytu, t.j. až do prístupnej blízkosti ubytovacieho zariadenia. Rôzne nástupné miesta na Slovensku tvoria doplnkovú službu k cene dopravy. V hlavnej sezóne sa však môže stať, že sa autobusy nedostanú až do bezprostrednej blízkosti niektorých ubytovacích zariadení, nakoľko sú často úzke miestne komunikácie zablokované parkujúcimi autami individuálne cestujúcich klientov. V oblasti Rimini, kde je vzhľadom na uvedené, doprava pre autobusy komplikovaná, je možné vykladať/nakladať klientov len na očíslovaných autobusových zastávkach v blízkosti jednotlivých hotelov. Trasa jednotlivých autobusov závisí od počtu klientov z jednotlivých nástupných miest, pričom si vyhradzujeme právo jej určenia resp. zmeny. Pri zájazdoch je na vyžiadanie vo výnimočných prípadoch povolená aj preprava psov alebo domácich miláčkov, za podmienok dodržania prepravných podmienok a s ohľadom na ostatných spolucestujúcich. Majitelia zvierat sú zodpovední za ich cestovné doklady a dodržiavanie predpisov očkovania zvierat zodpovedajúcich danej krajine. Nesprávnosť dokladov alebo nedodržanie termínu očkovania nemá vplyv na odstúpenie od Zmluvy o zájazde bez odstupného. V prípade nižšieho počtu klientov z niektorého nástupného/výstupného miesta (MT, RK, LM, BB, ZV, ZH) si vyhradzujeme právo na zrušenie možnosti nástupu/výstupu na takomto mieste s tým, že klientom bude ponúknuté buď náhradné miesto nástupu/výstupu na zájazd alebo bude zabezpečená zvozová preprava z pôvodného nástupného/výstupného miesta pravidelnou autobusovou linkou resp. vlakom 2. triedy a to i v krátkej dobe pred odchodom. V prípade nižšej ceny za zvoz bude rozdiel bezodkladne vrátený. Táto zmena neoprávňuje k stornovaniu zájazdu bez odstupného resp. na náhradu nákladov cestovného do iného nástupného miesta. Trasa autobusu a zvozových vozidiel po Slovensku pri ceste tam a pri ceste späť môže byť rozdielna. Pri autobusovej doprave ponúkame možnosť zakúpenia miestenky. Označenie miest a čísla sedadiel sa menia podľa typu autobusu. Cestujúci sa dozvie číslo svojho sedadla pri nástupe do autobusu. Miestenka garantuje klientovi predné sedadlá v autobuse (prípadne zadné, ak si to výnimočne klient praje), avšak negarantuje mu presné miesto! V každom zájazde je iný počet klientov, ktorí si predplatia miestenky a preto počet miestenkových sedadiel je pohyblivý. Miestenky sa zakupujú hneď pri spísaní Zmluvy o zájazde. Každý cestujúci (vrátane detí do 2 rokov) musí mať vlastné sedadlo. V autobusoch sú všetky sedadlá považované za plnohodnotné, t.j. aj tie, ktoré majú obmedzený rozsah sklopenia resp. sa nachádzajú v zadnej časti. Všetky sedadlá sú obsadzované bez nároku na zľavu. Vo výnimočných prípadoch môže dôjsť k presmerovaniu trasy i v zahraničí. V prípade, že trasa zájazdu má zastávku v programe mimo cieľového štátu v blízkosti hraníc dvoch štátov, je pravdepodobné absolvovanie dopravy najkratšou trasou hociktorým susediacim štátom. V prípade, že si to vyžadujú prevádzkové podmienky alebo počas mimosezónnych akcií, napr. Veľká noc alebo pri poznávacích zájazdoch resp. pri kyvadlovej doprave s menšou obsadenosťou v záujme uskutočnenia pobytu aj s dopravou, môže byť táto doprava zabezpečená autobusom rovnakej kategórie s nižším počtom sedadiel alebo kvalitným mikrobusom. V prípade uskutočnenia dopravy mikrobusom obdržia klienti vopred túto upresňujúcu informáciu a nevzniká im nárok na stornovanie zájazdu bez odstupného resp. na náhradu cestovného.

Z dôvodu optimalizácie dopravy a vyťaženia autobusov môže byť vo výnimočných prípadoch v niektorých termínoch doprava zaisťovaná v spolupráci s inými cestovnými kanceláriami. Nie je výlúčené, že môže dôjsť k zmene nástupného/výstupného miesta namiesto Slovenskej republiky aj k nástupu/výstupu v Čechách, zväčša v Brne a môže dôjsť k prestupom do iného autobusu. Pri kyvadlovej doprave je príchod do niektorých letovísk v skorých ranných hodinách, zväčša aj oveľa skôr ako je pracovná doba miestnych agentúr, ktoré klientov ubytovávajú.

V Zmluve o zájazde je klient povinný uvádzať správne číslo mobilného telefónu, ktorý bude mať so sebou počas pobytu a dopravy (v deň odchodov autobusu je potrebné mať mobil zapnutý a sledovať prípadné hovory a SMS).

PEGAS TOUR nezodpovedá za plynulosť cestnej premávky na Slovensku ani v zahraničí. Počas prepravy dopravca dodržuje medzinárodné zmluvy a dohovory.

Zrušenie doplnkových služieb zo strany PEGAS TOUR nemá vplyv na odstúpenie od Zmluvy o zájazde bez odstupného.

V zahraničí autobusy vždy rozvážajú a zbierajú klientov do resp. z viacerých stredísk, pričom pri ceste tam i späť zastávky v strediskách nemusia byť rovnaké. Takisto každý týždeň môže ísť o rozvoz do rôznych stredísk. Autobusy prichádzajú do najbližších rozvozových stredísk v skorých ranných hodinách (miestne agentúry otvárajú podstatne neskôr) a pri ceste späť nastupujú klienti z týchto miest ako poslední (miestne agentúry už môžu byť zatvorené). Rozvozové časy sú prispôsobené povinným bezpečnostným prestávkam vodičov na posledných výstupných miestach v jednotlivých krajinách.

Program 10-dňového zájazdu autobusovou dopravou:

1.deň:odchod autobusu zo Slovenska v popoludňajších hodinách (severné a stredné Taliansko, Chorvátsko, Slovinsko - vo večerných hodinách) alebo v raňajších hodinách (Španielsko), NON STOP cez Maďarsko, Slovinsko (Chorvátsko) resp. Rakúsko (Taliansko, Slovinsko) resp. cez Česko, Nemecko, Francúzsko (Španielsko)

2.deň:v raňajších resp. dopoludňajších hodinách príchod do letovísk, individuálne voľno, ubytovanie cca po 16.00 hod..

3.-8.deň:individuálne voľno, kúpanie, možnosť fakultatívnych výletov.

9.deň:do 09.00 resp. 10.00 hodiny uvoľnenie ubytovacích kapacít, individuálne voľno, v podvečerných resp. večerných hodinách odchod autobusu NON STOP na Slovensko.

10.deň:príchod na Slovensko v raňajších resp. dopoludňajších hodinách (severné a stredné Taliansko, Chorvátsko, Slovinsko) resp. v popoludňajších hodinách (Španielsko).

 
Letecká doprava pri pobytových zájazdoch, poznávacích a zájazdoch typu MORE a POZNÁVANIE letecky

Leteckú dopravu k pobytovým, poznávacím zájazdom a zájazdom typu MORE a POZNÁVANIE sprostredkujeme na pravidelných linkách rôznych leteckých spoločností (napr. Ryanair, Wizz Air, Easy Jet, Austrian Airlines, Vueling, Aeroflot, Air Baltic, Ukraine Air, Swissair a pod.) z rôznych letísk (Bratislava, Viedeň, Budapešť, Brno, Katowice) a to hlavne priame lety, prípadne výhodné prestupové lety. Keďže v čase vydania katalógu nie sú známe letné letové poriadky leteckých spoločností alebo dochádza často k ich zmenám, PEGAS TOUR si vyhradzuje právo zmeny odletového miesta, času odletu resp. posun termínu odletu a určenie presného názvu leteckého dopravcu v primeranom časovom predstihu pred uskutočnením zájazdu, zverejnenom na www.pegastour.sk, hneď ako budú tieto informácie známe.

Každá letecká spoločnosť je v plnom rozsahu zodpovedná za bezpečnosť, letový poriadok, prepravné časy i všetky náležitosti spojené s prepravou podľa leteckého zákona o civilnom letectve č. 143/1998 Z. z., v zmysle nariadenia ES č. 261/2004 a ďalších predpisov. Za stratu alebo poškodenie batožiny počas letu zodpovedá letecká spoločnosť, pričom nahlásenie škody musí byť uskutočnené ihneď po zistení na príslušnom letisku na mieste a musí byť spísaný reklamačný protokol (P.I.R.), v opačnom prípade Váš nárok na vzniknutú škodu zaniká. Všeobecné náležitosti leteniek (zmena mena, zmena termínu, meškanie letu, rozsah batožiny, pozastavenie letov, zrušenie letov, prestupové lety, ukončenie činnosti, bankrot, atď.) sa riadia výlučne podmienkami každej leteckej spoločnosti, zverejnenými na internetových stránkach jednotlivých leteckých spoločností. Počas leteckej dopravy platí prepravný poriadok príslušnej leteckej spoločnosti, ako aj medzinárodné zmluvy a dohovory, ktorým sa letecký prepravca podriaďuje. Môže nastať skutočnosť, že dôjde k zmene letiska, odletových časov alebo dlhšiemu meškaniu lietadla. Tieto zmeny sú spôsobené preplnenosťou vzdušných koridorov, vplyvom zlých poveternostných, resp. technických podmienok a sú realizované v rámci zabezpečenia maximálnej bezpečnosti pasažierov. Niektoré letecké spoločnosti, prevažne nízkonákladové, neposkytujú počas letov občerstvenie v cene letenky. Zakúpené letenky zodpovedajú ekonomickej triede. Letiskové poplatky sú nevyhnutnou súčasťou leteckej dopravy. K nim si rôzne letecké spoločnosti účtujú rôzne ďalšie poplatky ako napr. bezpečnostné, emisné alebo palivové príplatky. Všetky tieto poplatky, vrátane transferu (u väčšiny zájazdov) a servisného poplatku CK, uvádzame v jednom servisnom poplatku. Pri kalkulácii cien zájazdov s leteckou dopravou sa vychádzalo z ceny 500,- USD/tona leteckého benzínu. Výška palivového príplatku bude stanovená podľa aktuálnych cien a pri zvýšení môže byť v zmysle zákona spätne doúčtovaná aj klientom, ktorí si zájazd už zakúpili (okrem Garancie ceny). Pre následný výpočet prípadného palivového príplatku sa za základ považuje cena podľa Barges FOB Rotterdam High.

V prípade zmeny cien leteckého benzínu sme v zmysle zákona oprávnení cenu zájazdu zmeniť. Zmena ceny sa bude odvíjať nasledujúcim spôsobom:

- pri cene leteckého benzínu od 350,- do 450,- USD/tona vrátime klientom 20,- EUR

- pri cene leteckého benzínu od 451,- do 550,- USD/tona nebude účtovaný žiaden doplatok

- pri cene leteckého benzínu do 551,- do 650,- USD/tona bude účtovaný doplatok do max. výšky 20,- EUR

- pri cene leteckého benzínu od 651,- USD/tona bude za každých 100,- USD/tona účtovaný poplatok vo výške 15,- EUR.

Ceny leteniek pri leteckých zájazdoch sú kalkulované ku dňu vydania katalógu, avšak je možné, že cena letenky môže byť vyššia ako cena kalkulovaná a teda v tomto prípade môže byť u nových klientov cena leteckého zájazdu alikvotne zvýšená. Prvý a posledný deň zájazdu je určený na prepravu a cestovná kancelária neurčuje ani nenesie zodpovednosť za časy letov, ani meškanie lietadiel, ani zrušenie letov. Každá letecká spoločnosť má iné podmienky pre rozmery a váhu batožiny na palubu a do batožinového priestoru, preto venujte pozornosť informáciám aj pri zakúpení zájazdu, akú batožinu máte v cene zahrnutú. Pri leteckých zájazdoch na pravidelných linkách, je v cenníku uvedený počet kusov batožiny, ktoré sú v cene zájazdu zahrnuté. V cene zájazdov zahrnuté podľa podmienok leteckých spoločností (na palubu resp. do batožinového priestoru). Ak má klient záujem o dokúpenie si ďalšieho kusa batožiny do batožinového priestoru, je toto možné za cenových podmienok leteckej spoločnosti priamo na letisku. Prideľovanie sedadiel pri check-in je plne v kompetencii počítačového systému jednotlivých leteckých spoločností a môže sa stať, že na cestu tam i späť sú pridelené rôzne sedadlá pre jednotlivé osoby. Systém nemusí brať do úvahy spoločne cestujúce osoby aj napriek tomu, že v cene niektorých zájazdov je zahrnutý aj priority boarding (prednostný nástup do lietadla, iné pravidlá pre batožinu).

Obojsmerný priority boarding u niektorých leteckých spoločností na pravidelných linkách znamená, že klient má právo skoršieho nástupu do lietadla a sú mu pridelené sedadlá v optimálnom rozmiestnení podľa podmienok leteckých spoločností.

Transfery z Bratislavy na letisko do Viedne a späť sú kalkulované pri obsadení minimálne 4-mi osobami, v prípade menšieho počtu záujemcov o zakúpenie transferov môže byť táto doplnková služba zrušená. Letisko vo Viedni je priamo prepojené autobusovými linkami s letiskom a mestom Bratislava.

Zabezpečenie hotelových transferov v zahraničí z letísk môže byť uskutočnené aj tzv. shuttle busom, čo znamená, že doprava je kyvadlová, organizovaná miestnymi prepravnými spoločnosťami a využívaná viacerými cestovnými kanceláriami pre klientov rôznych hotelov niekoľkokrát denne a má vopred stanovené pravidelné časy odchodov.

 
Vlastná doprava

Klient, cestujúci vlastnou dopravou, sám zodpovedá za dodržanie termínu nástupu a ukončenia pobytu, a teda aj čerpanie resp. nečerpanie zabezpečených služieb. Pri plánovaní cesty je potrebné brať do úvahy, že čas nástupu na ubytovanie je v popoludňajších hodinách a uvoľnenie ubytovacej kapacity je vždy v dopoludňajších hodinách. Informácie o presných časoch obdrží klient v informáciách na cestu. Cestovná kancelária nezodpovedá za výber trasy, ani dopravnú situáciu po trase zvolenej klientom. V apartmánoch a pri väčšine hotelov je parkovanie zdarma, ak sa parkovanie priamo v ubytovacej kapacite platí a informácia a jej cena je vopred známa, je uvedená pri jednotlivých ubytovacích zariadeniach. Ubytovacie zariadenia majú právo cenu parkovania v priebehu roka upraviť.

Program 8-dňového pobytu vlastnou dopravou:

1.deň:nástup na ubytovanie cca po 16.00 hodine, individuálne voľno.

2.-7.deň:individuálne voľno, kúpanie, fakultatívne výlety, nákupy.

8.deň:uvoľnenie izieb a apartmánov do 09.00 resp. 10.00 hod., individuálne voľno.

V prípade iného ako 8-dňového pobytu vlastnou dopravou podmienky pre deň nástupu a deň ukončenia pobytu zostávajú nezmenené.

 
Poznávacie zájazdy a zájazdy typu MORE A POZNÁVANIE letecky

Ubytovanie pri poznávacích zájazdoch leteckou alebo autobusovou dopravou poskytujeme na úrovni troch a viac hviezdičiek v hoteloch, apartmánoch resp. penziónoch v dvojlôžkových izbách s možnosťou prístelky, ktorá nemusí byť cenovo rozlíšená. Pri zájazdoch typu MORE a POZNÁVANIE je ubytovanie zabezpečené v letoviskách pri mori v rovnakom hoteli na jednom mieste trojhviezdičkovej alebo vyššej kategórie v dvojlôžkových izbách resp. dvojlôžkových izbách s prístelkou, ktorá nemusí byť cenovo rozlíšená. Ak je u viacdňových poznávacích zájazdoch uvádzaný termín nocľah resp. návrat na ubytovanie, znamená to, že sa jedná o opakované ubytovanie na jednom rovnakom mieste, ak je na konci programu uvedený termín ubytovanie, znamená to, že k ubytovaniu dochádza v inom hoteli. Priautobusovej doprave využívame kvalitné klimatizované autobusy s videom a bufetom od viacerých dopravcov s nástupmi z rôznych miest Slovenska. Podrobnejšie podmienky prepravy autobusom a lietadlom uvádzame na str. 5 v časti autobusová doprava a letecká doprava. V prípade, že si to vyžadujú prevádzkové podmienky alebo počas napr. Veľkej noci a pri poznávacích zájazdoch s menšou obsadenosťou v záujme uskutočnenia zájazdu aj s dopravou autobusom, môže byť táto doprava zabezpečená autobusom rovnakej kategórie s nižším počtom sedadiel. Pri poznávacích zájazdoch v skorších jarných termínoch sa môže stať, že kvôli nepriazni počasia v dňoch trvania zájazdu vo vyššie položených lokalitách, budú niektoré služby obmedzené resp. nebudú v prevádzke. Pri poznávacích zájazdoch je počas prepravy i pobytu k dispozícii kvalifikovaný sprievodca v slovenskom resp. českom jazyku. Presun v zahraničí počas prehliadky do/z jednotlivých miest môže byť naviac zabezpečený aj metrom, vlakom alebo inou miestnou dopravou. Trasa autobusu a zvozových vozidiel po Slovensku pri ceste tam a pri ceste späť môže byť rozdielna.

Pri odletoch z iných letísk ako Bratislava pri poznávacích leteckých zájazdoch je transfer z Bratislavy na letisko do Viedne prípadne Budapešti zahrnutý v cene (ak nie je uvedené inak, pri odlete z Prahy a Katowíc je doprava na letisko individuálna). Doprava na letisko pri zájazdoch typu MORE a POZNÁVANIE je individuálna resp. je možnosť dokúpenia transferu. Pri letenkách a ich zmenách zakúpených poznávacích zájazdov leteckou dopravou alebo zájazdov typu MORE a POZNÁVANIE na pravidelných linkách sa klient riadi jej prepravnými podmienkami. Povinný letiskový a servisný poplatok zahŕňa letiskové, palivové a emisné poplatky, bezpečnostné taxy a iné servisné poplatky súvisiace s vykonaním leteckej dopravy. Podrobnejšie podmienky prepravy leteckou dopravou uvádzame na str. 5-6.

V jednotlivých mestách treba počítať s výberom pobytovej taxy, ktorú je potrebné uhradiť priamo na mieste v hotovosti. Pobytová taxa môže byť určená v jednotlivých regiónoch každého štátu v jednotlivých hoteloch rozdielne a môže sa v priebehu roka meniť.

Ubytovacie poukazy tzv. voucher pri poznávacích zájazdoch má k dispozícii sprievodca za celú skupinu. V zahraničí pri zájazdoch leteckou dopravou môžu byť k presunom z letísk a na absolvovanie programu využívané aj mikrobusy alebo midibusy.

Ceny možných vstupov sú uvádzané orientačne, naviac, niektoré pamiatky sú otvorené len sezónne a v niektorých termínoch poznávacích zájazdov nie je možné ich navštíviť.

 
Služby delegátov a asistenčné služby
Počas všetkých pobytov a zájazdov organizovaných PEGAS TOUR (výnimky sú uvedené v cenníku) je klientom k dispozícii stály delegát. Pri úvodnej informačnej schôdzke Vás delegát PEGAS TOUR resp. partnerských cestovných kancelárií podrobne oboznámi so všetkými dôležitými skutočnosťami, potrebnými pre Váš pobyt. Oboznámi Vás s miestom pobytu a jeho okolím, ponúkne Vám výlety a prípadne sa s Vami dohodne na ďalšom stretnutí. Keďže delegát má obvykle na starosti klientov vo viacerých strediskách a ubytovacích zariadeniach, je dôležité sa úvodných stretnutí zúčastniť. Taktiež odporúčame sledovať informačné tabule resp. informačné knihy cestovnej kancelárie PEGAS TOUR resp. jej zahraničných partnerov, kde sú uvedené informačné hodiny a kontakt na delegáta resp. asistenčné služby pre prípad mimoriadnej situácie alebo okamžitej pomoci. Taktiež v upresňujúcich informáciách na cestu uvádzame vždy kontakt na príslušného slovensky resp. česky hovoriaceho delegáta spolupracujúcej cestovnej kancelárie resp. povereného pracovníka partnerskej zahraničnej agentúry, ktorý je k dispozícii klientom v príslušnej agentúre; v prípade česky alebo slovensky hovoriaceho pracovníka je to uvedené v texte pod tabuľkou. Asistenčné služby znamenajú základné informácie v slovenskom resp. v českom jazyku a prípadný ďalší kontakt telefonicky resp. podľa potreby. Sú poskytované delegátmi v danej oblasti (nie v stredisku). Počas autobusových a leteckých poznávacích zájazdov je k dispozicíí sprievodca PEGAS TOUR s platným osvedčením počas celého zájazdu (v prípade leteckých zájazdov je možné výnimočne, že sprievodca sa pripojí ku skupine v mieste prestupu alebo v mieste cieľovej krajiny). Ak je pod tabuľkou, čo obsahuje cena, označenie len „sprievodca“, znamená to, že zájazd je organizovaný v spolupráci s inými českými alebo slovenskými cestovnými kanceláriami. Pri zájazdoch typu MORE a POZNÁVANIE je k dispozícii delegát s platným osvedčením priamo na mieste. V niektorých svetových metropolách a významných historických pamiatkach je sprevádzanie upravené miestnou právnou úpravou, ktorá povoľuje sprevádzanie iba osobám so špeciálnou licenciou. Služby týchto sprievodcov v niektorom zo svetových jazykov si môže každý účastník zájazdu objednať priamo na mieste individuálne. Sprievodca CK nemôže v týchto prípadoch podávať výklad priamo v navštívenom objekte pre celú skupinu. V prípade, že po začiatku zájazdu nastanú okolnosti, ktoré CK nemôže ovplyvniť, môže sprievodca CK upraviť poradie navštívených miest a pamiatok pri poznávacích zájazdoch inak, ako bolo uvedené v pôvodnom programe, so zreteľom na pohodlie a bezpečnosť všetkých účastníkov zájazdu.
 
Pobytové taxy
V Chorvátsku je dlhé roky už pravidlom platenie pobytovej taxy, ktorá sa platí vopred v cestovnej kancelárii. Takisto sa pobytová taxa a registračný poplatok platí v Slovinsku, avšak klient ju musí uhradiť na mieste pri príchode. V Španielsku sa tiež platí pobytová taxa, zatiaľ je toto známe len v oblasti Katalánska, takisto sa platí na mieste. Jej výška je rozdielna pre jednotlivé regióny a kategórie ubytovania a môže sa počas roka meniť, ceny sú uvádzané orientačne. Naviac môže byť zavedená aj v lokalite, kde to v katalógu nie je uvedené. Taliansko postupne zavádza vyberanie pobytovej taxy na mieste pri príchode nielen v metropolách, ale aj v niektorých letoviskách, podľa rozhodnutia miestnych orgánov. Teda ani v jednej lokalite nemusí ísť v každom stredisku o rovnakú alebo vôbec určenú výšku pobytovej taxy. Pobytové taxy v Taliansku sa schvaľujú príslušnými miestnymi orgánmi na začiatku letnej turistickej sezóny a tým pádom môžu byť vyberané na mieste aj v kapacitách, kde to nie je uvedené v povinných príplatkoch, nakoľko neboli v čase vydania katalógu známe ani čiastočné informácie. Takisto môže byť pobytová taxa vyberaná v rozdielnej alebo podobnej výške ako je uvedené v katalógu. Výška pobytovej taxy sa väčšinou pohybuje pre dospelé osoby od cca 0,50 €/apartmán do cca 3,- € za hotely vyššej katégorie na deň, deti do určitého veku taxu neplatia, prípadne platia polovičnú sumu. Pri poznávacích zájazdoch je bežné, že sa pobytová taxa vo väčšine miest platí priamo na mieste.
 
Mobilné telefóny
Dnes je už samozrejmosťou používanie mobilných telefónov aj v zahraničí a komunikácia prostredníctvom nich aj na mieste pobytu. Preto v Zmluvách o zájazde uvádzajte správne číslo mobilného telefónu s roamingom, s ktorým vycestujete do zahraničia!
 
Fakultatívne výlety
Sú príjemným spestrením každej dovolenky a umožnia lepšie spoznať navštívenú krajinu. Zakúpiť si ich môžete v akejkoľvek miestnej cestovnej kancelárii, prípadne u nášho zahraničného partnera priamo na pobytovom mieste a to buď prostredníctvom miestnej cestovnej kancelárie, nášho delegáta resp. pracovníka agentúry resp. asistenčnej služby alebo priamo na recepcii ubytovacích zariadení. Výlety sú organizované a predávané priamo zahraničným partnerom, preto cestovná kancelária PEGAS TOUR nenesie zodpovednosť za prípadné chyby a nedostatky, ani za tvorbu cien. Pri zakúpení výletov na mieste pobytu doporučujeme dbať na informácie, čo cena zahŕňa, v akom jazyku sú sprievodcovské služby a pod. Pokiaľ ste si zakúpili zájazd s kompletnou cenou zájazdu, ktorá obsahuje aj výlet resp. výlety, tento výlet resp. výlety sú sprevádzané v slovenskom resp. českom jazyku (ak nie je uvedené inak). Neabsolvovaním výletov nevzniká nárok na finančnú alebo inú náhradu.
 
Ochrana osobných údajov
Vaše osobné údaje spracúvame v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Ceníme si Vaše súkromie, preto spracúvame len tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na poskytovanie našich služieb pre Vás. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov nájdete na našej webovej stránke www.pegastour.sk (www.pegastour.sk/sub_pdf/zasady_spracuvaniaOU.pdf) alebo v našej prevádzke a u každého nášho predajcu.
 
Ďalšie rady a odporúčania
Aj keď pri prechode hraníc do krajín EÚ v rámci Schengenskej dohody už nie je potrebná kontrola dokladov, každý turista a zviera musí mať pri sebe platné cestovné doklady! Pred odchodom si skontrolujte tiež platnosť cestovného dokladu. Slovenské úrady už nevykonávajú zápisy detí do pasu rodiča a väčšina krajín už neuznáva zapísanie detí do 5 rokov v pase rodiča, preto odporúčame, aby každá osoba, aj deti od 0 rokov, cestovala na vlastný cestovný pas. Ponuka pobytov a zájazdov PEGAS TOUR je do krajín, kde nie sú potrebné pre slovenských turistov víza. V prípade zakúpenia výletov do krajín mimo EÚ (napr. v Andalúzii do Maroka) alebo poznávacích zájazdov do krajín mimo EU je potrebný aj cestovný pas a do niektorých krajín sú potrebné aj víza. Cestovná kancelária nenesie zodpovednosť za odmietnutie dodania alebo oneskorené dodanie potrebných dokumentov na udelenie víz a cestovná kancelária nenesie zodpovednosť za neudelenie víz na základe dodaných podkladov. Vo všetkých prímorských krajinách je bežné, že napriek snahe ubytovacieho zariadenia sa môže v menšom množstve vyskytnúť menší hmyz. V stredomorských krajinách nie je bežne používaná voda z vodovodu na pitie resp. na varenie, preto doporučujeme ku konzumácii zakupovať balenú vodu v miestnych obchodoch za symbolické ceny. V ubytovacích zariadeniach so solárnym ohrevom je teplota vody závislá od množstva slnečných hodín. Cudzím štátnym príslušníkom odporúčame, aby si sami zabezpečili informácie o platnosti ich cestovných dokladov a víz, telefónnych čísiel zastupiteľských orgánov ich krajiny, a iných kontaktných adries a telefónnych čísiel vrátane predvoľby danej krajiny.
 
Upozornenie
Podmienkou účasti na zájazde je uzatvorenie Zmluvy o zájazde, ktorej súčasťou sú aj Zmluvné podmienky (uvedené na www.pegastour.sk). Pred uzatvorením tejto Zmluvy obdržite cenovú ponuku, ako aj informačný formulár. Dobrá informovanosť o Zmluvných podmienkach, o rozsahu a obsahu ponúkaných služieb je jedným z predpokladov spokojnosti zákazníka. Odporúčame Vám, aby ste sa oboznámili so všetkými informáciami a Zmluvnými podmienkami a svojou informovanosťou o rozsahu a obsahu služieb prispeli k obojstrannej spokojnosti. Svojím podpisom na Zmluve o zájazde potvrdzujete, že sú Vám tieto podmienky a informácie známe a súhlasíte s nimi.

V katalógu a na www.pegastour.sk uvádzame všetky naše ponuky, t.j. zájazdov a spojených cestovných služieb v zmysle Zákona č. 170/2018 Z. z., platného od 01. 01. 2019, ako aj pobytov so stravou a bez stravy, jednodňových akcií a možných ďalších služieb pod slovom zájazdy. Odporúčame oboznámiť sa so znením zákona č. 170/2018 Z. z.

Údaje uvedené v katalógu sú na základe informácií dostupných a platných v čase spracovania katalógu. V období medzi vydaním katalógu a uskutočnením zájazdu mohli nastať nové skutočnosti, ktoré majú vplyv na podmienky realizácie zájazdu. PEGAS TOUR si pred uzatvorením Zmluvy o zájazde vyhradzuje právo na zmenu a aktualizáciu údajov uvedených v katalógu. Všetky dokumenty, zmeny, aktualizácie a nové ponuky po uzávierke katalógu nájdete na našej internetovej stránke www.pegastour.sk.

Zájazdy zakúpené v roku 2018 a realizované v roku 2019 sa riadia Zákonom č. 281/2001 Z. z. a platí pre ne Garančný list od 01. 11. 2018 do 31. 12. 2018, uverejnený v roku 2018 na www.pegastour.sk.

logo sacka

PEGAS TOUR patrí už od svojho vzniku medzi členov Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr a pravidelne sa zúčastňuje jej zasadaní. Dlhoročné členstvo, dlhodobé pôsobenie PEGAS TOUR a spokojnosť klientov svedčia o stabilnej pozícii na trhu cestovného ruchu na Slovensku.

 

Počas celej letnej sezóny (od 01.05. do 30.09.2019) a počas prebiehajúcich zájazdov i mimo týchto termínov Vám poskytujeme stálu telefonickú službu na telefónnom čísle 00421 32 7444 473, ktorá je Vám plne k dispozícii v prípade potreby nevyhnutného kontaktu s našou cestovnou kanceláriou aj mimo pracovných hodín a počas víkendov a sviatkov. Telefonický kontakt na stálu telefonickú službu cestovnej kancelárie majú naši klienti uvedený aj priamo vo vystavených dokladoch.

 

Všetky ceny, publikované v tabuľkách, sú uvádzané v EUR. Poplatky za služby, ktoré je potrebné uhradiť na mieste, musia byť vopred nahlásené v cestovnej kancelárii pri uzatváraní Zmluvy o zájazde(okrem pobytovej taxy). Takéto služby nie sú službami cestovnej kancelárie PEGAS TOUR, ale zahraničných partnerov, preto cestovná kancelária PEGAS TOUR nezodpovedá za ich cenovú tvorbu, kvalitu a plnenie a majú len informatívny charakter. Detské a seniorské zľavy sú poskytované podľa presného dátumu narodenia. Naším účelom pri tvorbe cien je dosiahnuť na slovenskom trhu čo najnižšiu cenu pre klienta, teda nemáme záujem poskytovať čo najvyššiu zľavu, ale čo najnižšiu konečnú cenu.

 

Aj v roku 2019 Vám ponúkame na výber niekoľko spôsobov zakúpenia si našich zájazdov, pobytov a služieb:

  • osobne priamo v našej kancelárii
  • telefonickou požiadavkou
  • objednávkou cez e-mail
  • v niektorej z našich viac ako 300 partnerských cestovných kancelárií a cestovných agentúr na celom Slovensku i v susednej Českej republike.